6 Ağustos 2012

Kıymalı Mantarlı Fırın Patates...


Merhabalar....
Ramazanın ortalarına gelmiş bulunmaktayız. Tabi nasıl geldiğimizi ne ben size soracağım ne de siz bana sorun:) Bende tansiyon yerlerde resmen. Kafamı kaldıramıyorum desem yeridir. Yaklaşık 12 saat çalışan sevgili eşim bile benden iyi dersem yalan söylemiş olmam. Şimdi çalışanlar, çocuğu olanlar birde bana sor diyecekler biliyorum sizde haklısınız ama bende kötü oluyorum:( Neyse yine çok nazlandım. Ramazan olduğu için soframıza daha çok önem veriyoruz malum. Ben anneciğimden öyle gördüm oruçluya saygı, Ramazana saygı önemliydi bizim için her zaman. Onun için öyle bugünde geçiştirelim diyemiyorum, anneciğimden miras diyelim. Her gün ne pişireceğim ne pişireceğim diye düşünüyorum. O yüzden hemen yemek programları açılıyor internette dolaşılıyor. O günde Oktay Usta'nın programına takıldım. Bu tarifi de orada yaptılar bende akşama hemen kendi soframa taşıdım. 

Malzemeler:
  • 6 patates
  • 300 gr. kıyma
  • 1 pk. mantar
  • 3 domates
  • 3 yeşil biber
  • 2 kırmızı biber
  • 2 soğan
  • Sıvı yağ
  • Tuz
  • Karabiber
Beşamel Sosu İçin:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı un
  • Sıvı yağ
  • Tuz, karabiber

  • Üzeri için kaşar

Yapılışı:

  • Patatesi soyun ve yuvarlak şekilde dilimleyin.
  • Domates ve kırmızı biberleri de yuvarlak şekilde dilimliyoruz.
  • Bir borcama ilk önce domatesler bitene kadar bir patates bir domates koyun sonrada bir biber bir patates koyarak devam edin.
  • Hepsi bitince üzerilerine tuzunu, karabiberini ve sızı yağını koyun ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.
  • Mantarları, soğanları ve yeşil biberleri doğruyoruz.
  • Bir tencereye sıvı yağ koyun ve soğanları biraz kavurun.Daha sonra mantarları ilave edip biraz daha kavurun.
  • Biberleri ve kıymayı da ekleyip kavurmaya devam edin.
  • Tuzunu karabiberini koyun ve soteleyin pişince altını kapatın.
  • Beşamel sosu için ise sıvı yağ koyduğunuz tencereye unu koyun ve kavurun.
  • Sütü yavaş yavaş ekleyip çırpma teli yardımıyla karıştırın. Topaklanmaması lazım. Tuzunu, karabiberini koyun ve krema kıvamına gelince kapatın.Kıvamı çok koyu olmayacak akışkan olacak.
  • Fırından aldığınız pişmiş patateslerin üzerine sotelediğiniz kıymalı harcı koyun.
  • Beşamel sosunu da üzerine ekleyin. Son olarak kaşar peyniri de üzerine koyduktan sonra tekrar fırına koyun ve kaşar eriyene kadar fırında pişirin.  
NOT:Ben miktarları biraz azalttım iki kişi olduğumuz için.Ama beşamel sosu aynı miktarda yaptım.

2 yorum:

  1. Yiyebilen war bulabilen war yiyemiyen bulamiyan war bunu bize yapmayin

    YanıtlaSil