21 Ağustos 2012

Anlayış...

Herkes Doktorlar dizisini bir kere, iki kere, üç kere artık kaç defa yayınlandıysa bilmiyorum ama izlemiştir. Hatta bu senede sahurda, iftarda yayınladılar. Hiç izlemedim diyen bir arkadaş varsa ki bunu duymak beni heyecanlandırır:) Yani isterseniz izleyebilirsiniz:) Neyse işte bugün yine rastladım Doktorlara ve aklıma benim çektiğim sıkıntılar geldi. Tamam biliyorum dizi sadece ama böyle doktorların olduğuna inanmak istiyorum sanırım. İstanbul'a geldim geleli kendime doktor arayışı içindeyim. Tam 4 hastane ve 5 doktor değiştirdim ama sonuç elde var sıfır. Adana da gittiğim doktorları saymıyorum. İstediğim sadece hasta psikolojisini anlayan bir doktor. Çok zor günler geçirdim. Doktorlarla o kadar çok vakit geçirdim ki anlatamam. Yani doktorların nasıl bir eğitim aldıkları hakkında bir fikrim yok ama biliyorum çok zor bir eğitimden geçiyorlar ki eminim bu zor eğitimler içinde hasta psikolojisini anlamaları için bir eğitim alıyorlardır. Ben sadece hastaları iyileştirmek için aldıkları eğitimleri kullandıkları gibi diğer yönlerde aldıkları eğitimleri de yanında kullanmalarını da istiyorum. 
Doktorlarda insan ve zor bir gün geçiriyor olabilir,sağlanılan iş imkanları falan filan bilmiyorum işte her şey olabilir ama karşınızdaki kişi sizin ağzınızdan çıkacak o iki kelimeye bakıyor. Alacakları haber onların oracıkta bütün hayallerinin yıkılmasına veya hayatları boyunca ilk defa yaşayacakları bir acıyla baş başa kalmalarına neden olacak. Bunları bizler bir defa yaşıyoruz ama onlar binlerce defa yaşıyorlar işte bu yüzden onlar için sıradan olan acılar bizim için çok büyük. 
Devlet hastanelerindeki doktorların halini biliyoruz. Hastayla ilgilenecek vakitleri yok çünkü günde bir sürü hastaya bakmak zorundalar. Ama benim bahsettiğim bütün doktorlar özel hastane doktorları. Özel müdahale ediyoruz, her şeylerimiz özel deyip bir çok insanın ödeyemeyeceği paralar alıyorlar ki bizde verilmek zorunda bırakılıyoruz. Peki her şeyiniz özelse neden doktorlarınız özel değil. Neden  hastayı bilgilendirmekten acizler neden, neden, neden diye bir sürü soru sorabilirim ama işe yaramıyor sanırım.
Sadece iki kelime daha fazla konuşup hastayı rahatlata bilirler bunu onlarda biliyorlar ama ama ama. Aması yok anlamadığım için belkide yazıyorum bunları buraya. Bu yazdıklarım bütün doktorlar için geçerli değil bende biliyorum. Kimseyi suçlamak için yazmıyorum da bunları. Ki doktorları Allah başımızdan eksik etmesin. Sadece karşılaştığım şeyler beni çok üzdü ve paylaşmak istedim sanırım.... Umarım sadece iyi haberler almak için hastanelere gidersiniz...
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder