29 Ağustos 2012

Fırında Çipura...



Biliyorum Ramazan biteli çok oluyor ama benim vücudum hala alışamadı. Geceleri acıkmaya başladım saçma sapan zamanlar midem guruldamaya başlıyor ve mutfağın yakınlarında dolanmaya başlıyorum. Bunları yazarken de aynı duygular içindeyim:) Neyse geçecek diye dua ediyorum... Paylaşacağım bu tarif balık pişirme tekniklerinin en kokusuzu ve en kolayı. Ben balığı çok seviyorum ama evde bıraktığı koku beni deli ediyor. Bir sürü yol denedim ama benim içime hiçbiri sinmedi. Bende eğer evde yapacaksam ki benim için en iyi balık dışarı yenilen balıktır:) fırında yapmayı tercih ediyorum. Sağlık açısından da en iyi fırın diye düşünüyorum ya da ızgara tabi. Ben çipura delisiyim. Bana göre balıkların kralıdır. Eğer balığı ben alıyorsam mutlaka çipura alırım. Şimdi buraya balığın yararlarını yazamayacağım merak etmeyin ama mutlaka tüketmeye çalışın.


Malzemeler:

  • 3 adet çipura
  • 2-3 tane patates
  • 2-3 tane soğan
  • 4-5 diş sarımsak
  • Sıvı yağ
  • Tuz


Yapılışı:

  • Temizleyip yıkadığınız çipuraları kurulayın.
  • Fırın tepsisine folyo ya da yağlı kağıt serin.
  • Patatesleri,soğanları ve sarımsakları soyun. Patatesleri ve soğanları büyük küpler halinde doğrayın. Sarımsakları tüm tüm koyun.
  • Kuruladığınız balıkların iki yüzüne çizikler atın.
  • Balıkları tepsiye alın içini dışını sıvı yağla yağlayın ve tuzlayın. İki tarafına da uygulayın. 
  • Patatesleri,soğanları ve sarımsakları da tepsiye balıkların etrafına koyun. Üzerilerine tuz ve yağ gezdirin. Patates ve soğan miktarını arttırabilirsiniz.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece yaklaşık 30-40 dakika pişirin.
  • İsteğe bağlı olarak fırınlamadan üzerilerine halka halka limonlar koyabilirsiniz.

2 yorum:

  1. merhaba ben geldim...
    sizi izlemeye aldım...

    fırında çipura kim sevmezki bayılırım...
    ellerine sağlık...
    sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Hosgeldin:)) takipte olacam:))

    YanıtlaSil