20 Temmuz 2012

Peynirli Katmer Poğaça...


İlk iftarımızı bugün yaptık çok şükür.Benim için çok zor geçmedi. Tabi evde olmam ve işimin olmaması bunda büyük etkiliydi:)Dışarıda çalışıp 16 saat aç,susuz kalanlar için hiçte kolay değildi tabi.Allah yardımcınız olsun bütün gün sizler için dua ettim.Allah sabrını verir arkadaşlar inşallah.
Dünkü sahurdan sonra nasıl sahur yapacağız bilmiyorum.Eşimde bende çok zorlandık sahur yaparken.Ben sahura kadar uyumadım yatıp kalkmak bana zor geliyor da.Neyse sofrayı hazırladım eşimi kaldırdım ağır bir şeyler yemeyelim diyede kahvaltı yapalım demiştik.Ama ona rağmen bir şeyler yeyip yatmak bizi çok rahatsız etti. Ben uzun bir süre uykum olmasına rağmen uyuyamadım.Şimdide nasıl yapsak diye konuşuyoruz eşimle.Bide acıkmadan sahur zamanı geliyor yaaa:(Neyse çok yakındım sanırım.Sahur için harika bir poğaça tarifi paylaşmak istiyorum.Yumuşacık pamuk gibi bir poğaça oldu.Tam sahur için:)) 

Malzemeler:
  • 1 bardak süt
  • 1 yumurta(Akı içine koyulacak sarısı üstüne sürülecek)
  • 1 yemek kaşığı kuru maya veya 20 gr yaş maya
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un(yaklaşık 3-4 su bardağı)
  • Susam veya çörekotu
  • İçine koymak için peynir(ben pul biberde ekledim peynire)
  • Arası için 75 gr tereyağ veya margarin
Yapılışı:
  • 1 bardak sütü elinizi çok yakmayacak şekilde ısıtın.1 yemek kaşığı kuru mayayı ve 1 yemek kaşığı şekeri ısıtılan sütle karıştırın ve 10 dakika bekletin.Maya köpürmeye başlayacak.
  • Bekleme süresi dolduktan sonra sütlü karışımı yoğurma kabına koyun.Yumurta akı,sıvı yağı ekleyip karıştırın.
  • Tuzu unla karıştırıp eledikten sonra yavaş yavaş karışıma ekleyin.
  • Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.
  • Mayalanmaya bırakmadan 8 eşit bezeye ayırın hamuru.Bezelerin hepsini tabak büyüklüğünde açın.Aralarına oda sıcaklığında tereyağ veya margarinden sürün ve üst üste koyun.En üste yağ sürmeyin.
  • Araları yağlı 8 katlı hamuru tekrar unladığınız tezgahta 50-60 cm çapında çok bastırmadan açın.Sigara böreği gibi keserek eşit parçalara ayırın.Ben 12 parçaya ayırdım isterseniz 16 parçaya da ayırabilirsiniz.
  • Üçgenlerin geniş kenarına harcı koyun ve yanlarını içine alarak sigara böreği gibi sarın ve yağlı kağıt sarılı tepsiye dizin.
  • Yaklaşık 30 dakika mayalanmaya bırakın.
  • Üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürün ve susam serpin.
  • Önceden 180 derecede ısıtılan fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder