21 Temmuz 2012

Karnıyarık...


Bir Adanalı olarak patlıcanı çok severim.Patlıcanla yapılan bütün yemekleri,salataları,mezeleri severek yerim. Anlayacağınız bana patlıcan olsun yeter:)Çok şanslıyım ki eşimde çok seviyor patlıcanı.Adanalı olarak diye başladım çünkü Adana da patlıcan çok tüketilir.Patlıcanla yapılan bütün yemekler bilinir, yapılır, yenir.Hiçbir şey bulamazsak patlıcanı közler sabah kahvaltılarında salata yapar yeriz:) Ama bizim oralarda patlıcanlar  küçüktür. Bizim oralar diyorum çünkü 1 yıldır İstanbuldayım eş dolayısıyla:) Hatta dolmalık patlıcan ne kadar küçükse o kadar iyidir.Yani pek tüketilmez kemer patlıcan.Biz burada sadece kemer patlıcan bulabildiğimiz için (en azında ben sadece kemer patlıcan bulabiliyorum) dolma hariç bütün patlıcan yemeklerini kemer patlıcanla yapıyoruz.Dolma içinde kuru patlıcan kullanıyorum neyse ki şanslıyım o yönden çünkü eşim Kahramanmaraşlı ve biliyorsunuz o taraflar kuru sebzeleri ile ünlüdür:)Neyse yaz geldi patlıcanın tam zamanı tabi bide yaz domatesleri çıktı bütün yemeklerimiz daha bir lezzetli oldu.Ben bu konuda da şanslıydım aslında Anneciğim yazın yerli domateslerle yaptığı konservelerini benimle paylaştı ve kış boyunca bütün yemeklerimi yaz domatesleriyle pişirdim:)Patlıcanın tam zamanı dedik o zaman karnıyarık yapmadan olmaz dimi:)Bende öyle düşündüm ve ilk iftarımızı karnıyarıkla açtık.Herkese hayırlı iftarlar...

Malzemeler:
  • 4 tane patlıcan(kemer patlıcan için)
  • 200 gr kıyma
  • 2 adet küçük kuru soğan
  • 2 adet sivri biber
  • 2 adet domates
  • 3 diş sarımsak
  • Biber salçası
  • Tuz,karabiber,pul biber 
  • Sıvı yağ


Yapılışı:
  • Patlıcanların başlarını kesin ve alacalı bir şekilde soyun.Tuzlu soğuk suda yarım saat kadar bekletin.
  • Acısı giden patlıcanları kurulayıp kızgın yağda kızartın.Havlu kağıdın üzerine alıp fazla yağını süzülmesi için bekletin.
  • Sıvı yağ koyduğunuz tencereye kıymayı koyun ve 2-3 dakika kavurun.Yemeklik doğradığınız kuru soğanı, sarımsakları ve biberi de kıymaya ekleyin. Bir kaşık biber salçasını da ekleyip kavurmaya devam edin.Kaşığı çok doldurmayın salçayla. 
  • Küçük küçük doğradığınız domatesleri de ekleyin. Tuzunu,karabiberini ve pul biberini de ekleyin.Domatesler pişinde karışımın altını kapatın.
  • Kızaran patlıcanların ortasını açıp harçla doldurun ve fırın tepsisine dizin. Patlıcanların üzerilerine bir dilim domates ve bir dilim biber koyun.
  • Bir küçük kaseye sıcak su koyun ve bir miktar salçayı bu sıcak suda ezin ve patlıcanların bulunduğu tepsiye dökün.Bu patlıcanların fırında pişme süresindeki suyu olacak.
  • Fırında 10 dakika pişirilmesi yeterli olacaktır. Üzerindeki biber ve domatesler piştimi çıkartın fırında.
  • Maydanozla süsleyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder