22 Haziran 2012

Hünkar Beğendi

Yaz geldi okullar kapandı ama hala istanbul boşalmadı diyordum ki geçen hafta aniden eşimin memleketi Kahramanmaraş'a gitmemiz gerekti. Ama İstanbul'dan Kahramanmaraşa'a sadece bir uçak firması ve sadece bir sefer olduğu için otobüsle gitmeye karar verdik. Evet o kadar saat yolu göze aldık. Eşimin çok yakın arkadaşı sevgili Sefa'nin nişanı vardı ve biz onun yanında olmak istiyorduk. Buarada otobüs firmalarının hiç birinde yer yok. Meğerse bütün İstanbul tatile gidiyormuş. Sabah orada olmamız gerekliydi bizde Aşk'la bavulumuzu topladık ve otogara gidip boş bulduğumuz ilk otobüse binip nişana yetişmeyi planyarak otogara gittik. Otogar tam bir mahşer alanı. Girişte önce bir trafikle karşılaştık ve tırsmaya başladık orada:) içeri girdik ve bir insan seliyle karşılaştık. Ben ümidi kestim yer bulma konusunda ama kocacım çok hırslıydı. Gaziantep'e ve arka arkaya koltuklarda yer bulsadan bizi K.Maraş'a çok yaklaştıracak biletleri buldu. Nasıl bir yolculuk olduğunu size anlatamam. Hani kelimeler yetmez derler ya işte o derecede bir yolculuk oldu. Bu kadar uzun ilk kara yolculuğumdu. Tam 18 saat sürdü Gaziantep'e varmamız. Oradanda 1 saat Kahramanmaraş'a geçmemiz sürdü. Offff offff diyorum size:) Neyse kazasız belasız K.Maraş'a vardık ve nişana katıldık. Allah hep yüzlerini güldürsün. Tatlımızı,dondurmamızı yedik darısı düğüne diyip döndük.

Hünkar beğendi herkesin bildiği ve çok eskilerden günümüze kalan bir tariftir. Benimde yemeyi çok sevdiğim ve severek yaptığım yemeklerden. Tabi artık bir çok lokantada ismi değişti. Ne yazıyorlar "Közlenmiş kremalı patlıcan yatağında özel soslarla pişirilmiş......" falan falan: )Ama geliyor bakıyorsunuz bildiğimiz bizim hünkar beğendi:) Yanında pilavla servis yapabileceğiniz harika bir yemek.

Malzemeler:
  • Karabiber
  • Tuz

Yapılışı:
  • Öncelikle etleri düdüklü tencereye koyun ve yaklaşık (etin yapısa göre değişir) 15 dakika pişirin. Benim etim biraz sert olduğu için ben düdüklüde pişirdim önce.
  • Etler yumaşadığında yağ koyduğumuz tencereye salçayı koyun ve salçayı biraz çevirin.Sonra etleri ilave edin.Tuzunu,pulbiberi ve karabiberi ilave edin.1-2 dak pişirip altını kapatın.
  • Buarada patlıcanları yıkayın ve suyunu silin.
  • Bıçakla patlıcanların etrafına çizikler atın.(patlıcanların içinin iyice pişmesi için)
  • İsterseniz yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine patlıcanları dizip fırındada közleyebilirsiniz.
  • Közlenip yumaşayan patlıcanları ocaktan alıp soyun ve tahta üzerinde iyice doğrayıp küçültebildiğiniz kadar küçültün.
  • Ben sıvıyağ kullandım ama siz tereyağda kullanabilirsiniz.2-3 yemek kaşığı yağı küçük bir tencereye koyun.
  • Sonra unu ekleyip pembeleşinceye kadar kavurun.
  • Sürekli karıştırarak soğuk sütü yavaş yavaş ilave edin.
  • Koyulaşıp krema kıvamına gelince patlıcanları ilave edin ve tuz,karabiber ekleyin iyice karıştırın.Son olarak kaşarı ekleyin karıştırın ve altını kapatın.
  • Hazırlanan patlıcanı servis tabağa alın ve üzerine pişirdiğimiz etleri koyun.
  • Sıcak servis yapın.
NOT:İsteğe bağlı olarak etleri normal bir tencerede bir adet soğan ve bir adet rendelenmiş domateslede pişirebilirsiniz.