2 Haziran 2012

Tahinli Acılı Ezme

Bir önceki yazımda bahsettiğim Tukaş etkinliğinde yaptığım ezmenin tarifini paylaşmamıştım kısmet bugüneymiş. Daha önce annemin bir arkadaşında yediğim ve çok beğendiğim bu ezmeyi bende menülerime dahil ettim.Ben biraz acı yapıyorum daha doğrusu pul biberimden kaynaklanan bir acıda diyebiliriz.Siz damak tadınıza göre acısını ayarlayabilirsiniz.Ben dışarıda yediğimiz ezmeleri pek sevmiyorum.Ya çok salçalı oluyor ve ağzımı sadece salça tadı geliyor yada çok sulu yapılıyor.Bu ezmeyi tattıktan sonra işte benim ezmem dedim:)Et yemeklerinin yanında, altın günlerinde, mangal keyfinde yapılabilecek bir meze.Son olarak haziranın bu ilk günlerinde mis gibi havalarda her şey gönlünüzce olsun.
Malzemeler:
  • 1 bardak pul biber
  • 1 bardak tahin
  • 1 bardak ceviz
  • 1 soğan
  • 3-4 baş sarımsak
  • Yarım bardak sıvı yağ
  • 1 limonun suyu
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 yemek kaşığı salça
  • İsteğe bağlı tuz
Yapılışı:
  • İlk olarak soğanı ve sarımsağı rendeleyin.Sonra bütün malzemeleri sarımsak ve soğanlar dahil robota alın ve meze kıvamına gelene kadar çekin.Sunacağınız tabağa alın ve maydanozla süsleyerek servis edin. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder