21 Mayıs 2012

Mozaik Pasta...



TATLI SÜRPRİZLER:)
Yine uzun bir süre ara verdim.Size bir sürü sebep sayabilirim ama tekrar hatırlamak istemiyorum.Hayat acı ve tatlı sürprizlerle dolu.Benim hayatımda bu sıralar hep acı sürprizler mevcut ama olsun.İnsanız her şey bizim için.Her şeyin hayırlısı diye dua etmekten başka seçeneğimiz yok.Ama bu sefer sıkı döndüm diyebilirim.Sizlerle paylaşacağım çok fotoğrafım,tarifim ve paylaşımlarım olacak.Tariflerimle birlikte beğendiğim bir çok şeyi de burada paylaşmaya karar verdim.Bu uzun aradan sonra tatlı bir tarifle başlayalım istedim.Bir çok kişinin çocukluk tadıdır mozaik pasta.Özellikle yaz aylarında soğuk soğuk yenilen hatta yanında dondurmayla servis yapılan çok basit bir pasta.Biz çocukken hazır pudinglerle yapardık.Bende artık büyüdüm kendimden bir şeyler katmam gerek dedim.Aklımdan geçen mozaik pastaya yakışabilecek şeyleri yazdım, internette araştırdım, en sonunda tarif defterimde bulunan çok önceden bir aile dostumuzdan aldığım tarifi baktım.Sonra yazdığım herşeyi koymasam daha iyi olur dedim ama bir daha ki sefere yazdıklarımın hepsini koyacağım.Bu mozaik pasta tarif defterimden biraz klasik oldu yani:)Çabucak yapabileceğiniz, çocukların bayılarak yiyebileceği çok güzel bir pasta.Çikolata sevenlerinde çikolata tadını sonuna kadar hissedebileceğine garanti verebilirim:)


MALZEMELER:

  • 1,5 paket petibör
  • 1,5 paket bitter çikolata(yaklaşık 120 gr.)
  • 1 su bardağı süt
  • Yarım paket margarin (125 gr)
  • 3-4 kaşık kakao
  • Yarım çay bardağı ceviz(isteğe göre çoğaltılabilir)
  • Yarım çay bardağı fındık (isteğe göre çoğaltılabilir)
YAPILIŞI:

  • Küçük bir tencerede margarini eritin,üzerine sütü ve kakaoyu ekleyerek karıştırın.
  • Kaynayan karışıma kırdığınız çikolataları ekleyin ve altını kapatın.Karıştırarak çikolataları eritin.Arada bir karıştırarak soğumasını sağlayın.
  • Ilıyan çikolata sosunun içine petibörleri kırın.Petibörlerle çikolata sosunu iyice karıştırın.
  • Cevizi ve fındığı ekleyip iyice karıştırın.Varsa buton bir kek kalıbına koyup üzerine folyo koyarak yoksa folyoya sarıp şekil vererek buzluğa koyun.
  • 1-2 saat bekletip çikolata sosu ve meyvelerle süsleyerek servis yapabilirsiniz.Yada yanında bir top dondurmayla servis yapın.


2 yorum:

  1. Şulecim ellerine sağlık. Fotoğraflar için çok teşekkür ederim. Öperim

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim:)en yakin zamanda tekrar gorusmek uzere:)

    YanıtlaSil