13 Mart 2012

Acılı Çıtır Tavuk Parçaları

HERKES İÇİN ARA SICAK BENİM İÇİN ANA YEMEK:)
Başlıkta da belirttiğim gibi bir çok masada ara sıcak olarak konulan ve yenilen tavuk parçaları benim için tek başına ana yemek.Tavuğu seviyorum ama göğüs kısmıyla pek aram yoktur.O kısmı da az sonra vereceğim tarifle değerlendiriyorum.Aslında genelde kfc'de yiyoruz bu tavuk parçalarını.Evlendikten sonra dışarıda yediğim bir çok şeyi evde yapma çalışmalarım başladı nedense:))Eşimde bende fastfoodu seviyoruz en azından evde yaparsam biraz daha sağlıklı olur diye düşünüyorum sanırım(Artık ne kadar sağlıklı olursa).İnternette baktım bir çok tarif var ama ben kafama göre yaptım. Denerseniz benim gibi severek yerseniz inşallah. 

Malzemeler:
  • 2 adet tavuk göğsü
  • 3 yemek kaşığı knorr acı sos (1 yemek kaşığı sıcak suyla karıştırın)
  • 1 paket knorr çıtır pane harcı
  • Kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı:
  • İlk olarak tavukları bol suyla yıkayın.Daha sonra tavukları haşlamak için bir tencereye tavukları ve haşlanmasına yetecek kadar suyu koyun.
  • Tavukların bulunduğu su kaynadıktan 5 dakika sonra altını kapatın ve tavukları çıkartın.Tavuk göğüslerinin çok haşlanıp parçalanmaması gerekir. Kaynama süresini ona göre ayarlayabilirsiniz.
  • Çok az haşlanan tavukları küçük küçük doğrayın.
  • Doğranan tavukları sıcak suyla koyuluğunu açtığımız acı sosa batırın.Daha sonra bir tabağa boşalttığımız çıtır pane harcıyla bulayın.
  • Harca buladığınız tavukları kızgın yağda hafif pembeleşinceye kadar kızartın.
  • Havlu kağıt serili bir tabağa alın.  


2 yorum: