30 Ocak 2012

Fındıklı Revani

TATLI SEVENLERE:)
Ben aslında şerbetli tatlılar sevenler arasında sayılmam.Şekerle pek aram yok aslında.Ama bazen öyle tatlı şeyler çeker ki canım tatlı hayalleri kurmaya başlarım:)Kesin sizde öyle zamanlar yaşıyorsunuzdur.Ben öyle bir zamanımda tarif defterimi karıştırırken nereden aldığımı bile yazmadığımın bu tarifi yapıverdim.Aslında sonucun nasıl olacağını bilmiyordum.Neyse ki tadı çok güzel oldu:)Yaptıktan sonra tatlı krizimin tuttuğu anlarda hemen yapıp pişirebileceğim tatlılar arasına koydum revaniyi.Aynı zamanda çok basit bir misafir tatlısı.Ben yaptıktan bir saat sonra servis yaptım(ben hemen baktım tadına:)) ama siz 3-4 saat bekletirseniz tadı daha güzel olur.Hatta kalanını da ertesi gün yedik dolapta bekledikten sonraki tadını da beğendik biz.Ben tercihimi fındıktan yana kullandım ama siz istediğiniz, revaniye yakışacağını düşündüğünüz her şeyi koyabilirsiniz.Kolay mı kolay tadı da güzel mi güzel tatlının tarifine geçim:)
Malzemeler:

  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı şeker
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı iri kıyılmış fındık
  • 1 yemek kaşığı portakal kabuğu(isteğe bağlı)
       şerbeti için:

  • 3 su bardağı şeker 
  • 3 su bardağı su
  • 3-4 damla limon suyu
Yapılışı:

  • Revaninin keki hazırlamadan önce şerbetini hazırlayın.Bir tencereye suyu ve şekeri koyun,orta ateşte şeker eriyinceye kadar karıştırın,kaynamaya başlayınca altını kısın ve 5-10 dakika kaynatın, indirmeye yakın limon suyunu ekleyin.
  • Bir kaba yumurtayla şekeri alıp şeker eriyinceye kadar çırpın.
  • Sonra yağı ve yoğurdu ekleyin biraz daha çırpın.Daha sonra kuru malzemeleri eleyip ekleyin ve karıştırın.
  • İsteğe bağlı olarak bir yemek kaşığı portakal kabuğu rendesini ekleyin ve karıştırın.
  • Yağladığınız küçük bir borcama yada 25x30 cm.lik bir tepsiye dökün.
  • 175 derece ısınmış fırında, üstü kızarıp,batırdığınız kürdanın temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Fırından çıkıp biraz ılıyan tatlıyı dilimleyin ve soğumuş olan şerbeti her yerine eşit bir şekilde dökün.
  • Tatlı tam soğuyunca buzdolabına kaldırın ve dinlendirin.
  • Üzerini fındık parçaları ile süsleyip servis yapabilirsiniz. 

3 yorum: