28 Ocak 2012

Domates Soslu Misket Köfte


UZUN BİR ARADA SONRA TEKRAR MERHABA...
Herkese merhaba,son paylaştığım tariften sonra uzun bir süre geçti.Sebebini anlatmaya kalksam sayfalar alır, en iyisi yazmamak.Annem "Düğünde bizim için, cenazede bizim için" derdi işte ben bu sözü yaşadım diyebilirim.Neyse ki bunları yaşarken baba ocağındaydım.Eğer kendi evimde yani onlardan uzakta olsaydım,onlara destek olamasaydım daha kötü olurdum.Anlatmayım dedim ama epey bir anlattım.Başkasının sana ettiği dua kabul olur derdi bir hocam umarım sizde benim için dua edersiniz.
Blogum çok yeni ama ben yaptığım tarifleri bloguma yazmayı çok özledim desem:)Bir kişi bile buradan yararlandığını söylese ben çok mutlu oluyorum.Şimdi paylaşacağım tarifi kendi damak tadıma göre yaptım aslında.Eşim köfteyi domates sossuz yemez.Yine benden sos istedi köfteyi görünce bende anneciğimin yazdan hazırlayıp bana gönderdiği domates konservelerinden yaz domatesi kokan bir sos yaptım:) Hepinize iyi hafta sonları...


MALZEMELER:
              köfte için;

  • Yarım kilo köftelik dana kıyma
  • 2 dilim bayat ekmek içi( Suda bekletilip suyu sıkılmış)
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet rendelenmiş kuru soğan
  • 2 diş rendelenmiş sarımsak
  • Tuz,karabiber,kırmızı biber 
  • kızartmak için sıvı yağ
               domates sosu için;

  • 4 adet küp küp doğranmış domates(ben konserve yaz domatesi kullandım)
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • İsteğe bağlı acı sos
  • Tuz,karabiber,kırmızı biber
  • Süslemek için maydanoz
YAPILIŞI:

  • Köftelik bütün malzemeleri katıştırıp iyice yoğurun.

  • İyice yoğurduğunuz köfteden ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.Bütün harcı yuvarlayın.

  • Sıvı yağı tavaya koyun çok az ısınınca domatesleri ilave edin.Hemen sonra salçayı ve acı sosu ilave edin.

  • En sonunda da tuzunu ve baharatlarını ilave edin.Domatesler pişince sosun altını kapatın. 

  • Bu arada yağ koyduğunuz tava ısınınca yuvarladığınız köfteleri kızartın.

  • Kızaran köfteleri önce kağıt havlu serili bir tabağa alıp yağını süzdürün.Daha sonra servis yapacağınız tabağa alın ve üstüne hazırladığınız sosu dökün.

  • Doğradığınız maydanozlarla üstünü süsleyin.

  • Sıcak servis yapın.









  • 4 yorum:

    1. DOMETES SOSLU ET YEMEKLERİNE BAYILIYORUM:) ELİNİZE SAĞLIK

      YanıtlaSil
    2. gerçekten güzel görünüyor, yanında ne ile servis etmeyi tavsiye edersiniz şule hanım pilav haricinde ne olabilir

      YanıtlaSil
    3. Ben kasarli patates puresi ve pilavla servis etmeyi seviyorum kofteleri ve etleri.isterseniz peynirli makarnaylada servis edebilirsiniz.

      YanıtlaSil