21 Ocak 2013

Tahinli Kurabiye...



Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba...Sebepsiz bir ara değil aslında ama uzun hikaye boş verin:) Tarif defterimi karıştırırken buldum bu tarifi. Büyük ihtimalle internetten bulup yazdığım bir tarif. Dolapta benim bitirmemi bekleyen pekmez ve tahin vardı. Daha fazla beklemesin dedim ve tahini bu tarifle ortadan kaldırmış oldum:) Beklemediğim kadar güzel oldu kurabiyeler. Sanki helva yiyormuşsunuz gibi ağzınızda dağılıyor. Fırında pişerken eve mis gibi bir koku yayılıyor. Mutlaka deneyin...

Malzemeler:
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağından biraz az sıvı yağ
  • 2 fincan tahin
  • 1 paket vanilya
  • 3-4 bardak elenmiş un
  • Yarım su bardağından biraz fazla ceviz
Yapılışı:
  • Un hariç bütün malzemeleri karıştırın.
  • Unu da yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.
  • Ele yapışmaya bir hamur elde edin, hamurdan parçalar alın ve istediğiniz şekli verip yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  • İsteğinize bağlı olarak benim yaptığım gibi ceviz koyabilirsiniz üzerilerine.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecede, 15-20 dakika pişirin.
  • Altları kızaran kurabiyeleri fırından çıkartın. 
  • Sıcakken dağılabilir biraz soğuduktan sonra tabağa alın.  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder